„Někdo nejezdil kvůli Home Office, jiný kvůli karanténě nebo proto, že nemohl navštěvovat své příbuzné. Důvody mohly být různé. Výsledek je ale stejný. Klienti Allianz se společně s návratem k původnímu stavu mohou těšit i na to, že zaplacené pojistné jim v době, kdy se jejich auta nepohybovala na silnici, nevylétlo oknem. Dostanou je zpět,“ vysvětluje ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Pojištění podle ujetých kilometrů už má v Allianz přes 280 tisíc nových klientů. Tradiční pojištění není fér vůči řidičům s malým nájezdem kilometrů. Každý však ví, že auto, které nejezdí, nebourá. Proč má tedy polovina řidičů platit více jen proto, aby dorovnala škody řidičům, kteří jezdí nadprůměrně?
„Motorista nám při sjednání pojistky nahlásí počáteční stav tachometru a počet kilometrů, který najezdí za celý rok. Podle toho se pak dostane do příslušného cenového pásma. Na konci pojistného období, tedy po roce, pošle pojišťovně aktuální fotku tachometru, což je informace o skutečně najetých kilometrech a dojde k vyúčtování,“ říká Hašplová.
Pokud se klient trefí, v dalším roce se výše slevy nemění. Najede-li méně, než byl jeho odhad, v ceně na další rok se zohlední přeplatek i vyšší sleva za méně ujetých kilometrů. Když naopak najezdí více, uhradí doplatek.