Zpracování osobních údajů při sjednání pojištění online
Pokud jste v našem webovém sjednavači zadal/a telefonní číslo, zadáním telefonního čísla potvrzujete, že jste se seznámil s Informacemi o zpracování osobních údajů u správce Allianz pojišťovna, a.s. a že máte zájem o uzavření pojistné smlouvy. Za tímto účelem a k provedení opatření před uzavřením smlouvy potřebujeme, abyste vyplnil údaje ve webovém sjednavači. Správcem osobních údajů je Allianz pojišťovna, a.s., IČO: 47115971.
Prosím vezměte na vědomí, že v případě, že z jakéhokoliv důvodu nebude nakonec smlouva uzavřena, budeme Vás moct telefonicky kontaktovat za účelem:
- zjištění důvodu jejího neuzavření,
- pomoct Vám v případě technických potíží, případně
- nabídnout Vám vhodnou slevu.
Abychom tak mohli učinit, uchováme Vaše jméno, příjmení, telefonický kontakt, typ pojištění a další Vámi uvedené údaje po dobu 3 měsíce ode dne, kdy jste údaje online vyplnil. Někdy se zeptáme při sjednání pojištění či výpočtu orientační ceny i na Vaše rodné číslo, abychom zjistili, zda máte u nás uzavřen i jiný typ pojištění a mohli Vám nabídnout případnou slevu na pojistném. Po uplynutí 3 měsíců nebudeme Vaše osobní údaje pro tyto účely dále zpracovávat. Rovněž nebudeme Vaše osobní údaje pro tento účel dále zpracovávat, pokud nám telefonicky či e-mailem sdělíte, že si nepřejete být dále kontaktován.
Vámi zadané SPZ/RZ vozidla, použijeme pouze k dohledání základních údajů o vozidle z databáze České kanceláře pojistitelů, abychom vám zjednodušili proces sjednání. Pokud nepokračujete ve sjednání pojištění, údaj si neukládáme a víc nim nepracujeme.
V případě, že k uzavření smlouvy dojde, zpracováváme Vaše osobní údaje pro účely uzavření a splnění smlouvy. Při poskytování pojištění dochází k profilování za účelem vyhodnocení pojistného rizika (např. umístnění nemovitosti v případě pojištění majetku, stáří vozidla v případě pojištění vozidla, nebo destinace a provádění rizikových sportů v případě cestovního pojištění).
Zpracování osobních údajů při Vaší žádosti o zavolání, kontaktování emailem či jiném souhlasu se zavoláním
Pokud jste nás požádali o zavolání, kontaktování emailem či vyslovili souhlas se zavoláním, zavoláme Vás nebo odpovíme emailem, abychom s Vámi probrali Váš požadavek a hovořili o našich službách. Právním základem pro volání či kontaktování je Váš souhlas. Správcem osobních údajů je u požadavků na pojištění Allianz pojišťovna, a.s., u požadavků ohledně penze Allianz penzijní společnost, a.s. a u požadavků ohledně Allianz Finance Allianz kontakt, s.r.o.
Abychom tak mohli učinit, uchováme si Váš telefonický nebo emailový kontakt, popř. další Vámi uvedené údaje maximálně po dobu 3 měsíců ode dne, kdy jste nás požádal o kontaktování. Po uplynutí této doby nebudeme Vaše osobní údaje pro tento účel dále zpracovávat. Souhlas máte právo kdykoli odvolat. V případě však, že dojde následně k jednání o smlouvě nebo k uzavření smlouvy, zpracováváme Vaše osobní údaje pro účely jednání o smlouvě, uzavření a plnění smlouvy.
Online komunikace
V případě, že si prohlížíte naše webové stránky, používáte mobilní aplikaci nebo aplikaci MojeAllianz, zpracováváme údaje o průběhu tzv. elektronické cesty (tj. jak jste se na naše stránky dostali). Prostřednictvím tzv. cookies, k jejichž užití jste udělil/a samostatný souhlas v souladu s platnou legislativou, uložíme ve Vašem zařízení informace (např. Vámi preferovaný jazyk, velikost písma nebo vyplněné údaje ve formuláři). Tyto informace usnadňují vzájemnou komunikace a pomáhají zkvalitnit naše online služby.
Pokud s námi komunikujete prostřednictvím sítě Facebook, ta shromažďuje a používá informace popsané v zásadách používání dat Facebooku. Allianz a Facebook jsou při zpracování osobních údajů společnými správci. Bližší informace o naší smlouvě s Facebookem týkající se zpracování osobních údajů naleznete zde.
Telefonická komunikace
V případě telefonické komunikace s naším call centrem náš společný hovor nahrajeme na základě nezbytnosti pro plnění smlouvy (řešení pojistné smlouvy a pojistné události), nebo na základě našich oprávněných zájmů (ochrana našich právních nároků) a s Vaším souhlasem také za účelem zvyšování kvality našich služeb. Pokud nesouhlasíte s nahráním telefonní komunikace za účelem zvyšování kvality našich služeb, oznamte nám to nejlépe ihned na počátku hovoru. Takový záznam nebude použit za účelem zvyšování kvality našich služeb. Souhlas můžete kdykoli odvolat; odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Za účelem hodnocení kvality poskytování našich služeb můžeme obsah rozhovoru využít po dobu jednoho měsíce. Po uplynutí jednoho měsíce je hovor znepřístupněn a následně archivován a smazán ve lhůtách dle účelu hovoru, tj. v archivačních lhůtách daných předpisy a interními archivačními pravidly Allianz.
Pokud vůbec nesouhlasíte s nahráním telefonní komunikace, oznamte nám to nejlépe ihned na počátku hovoru. V takovém případě spolu nemůžeme jednat po telefonu a požádáme Vás o jednání písemnou komunikací (www.allianz.cz/napistenam) nebo o návštěvu naší pobočky.
Použití emailu a telefonu
Pro sjednání nové smlouvy potřebujeme znát Váš email a telefon (tzv. „Digital ID“). Hlavním účelem pro získání a použití Vašeho emailu a telefonu je možnost Vás řádně identifikovat a kontaktovat při plnění smlouvy s námi. Plnění smlouvy nelze provádět bez znalosti těchto kontaktních údajů klienta. Totéž platí i pro sjednání pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Právním základem pro tento účel je plnění smlouvy s námi, přičemž v některých případech může být právním základem také náš oprávněný zájem popř. i zájem třetí osoby spočívající v řádném plnění dle smlouvy.
Pokud se rozhodnete pro komunikaci s námi bez užití elektronicích prostředků, budeme s Vámi komunikovat bez použití elektronických prostředků. Digital ID si však musíme ponechat pro případy, kdy si plnění smlouvy vyžaduje nutnost Vás kontaktovat operativně emailem či telefonem.“
Informace o společném správcovství s Českou asociací pojišťoven při prevenci a odhalování pojistných podvodů
Allianz pojišťovna, a. s., IČO 47 11 59 71 a Česká asociace pojišťoven, Milevská 2095/5, Praha 4, 140 00, IČ: 49624024, jsou při zajištění plnění zákonné povinnosti pojišťoven zajišťovat výměnu a sdílení informací za účelem prevence a odhalování pojistného podvodu podle ustanovení § 129b zákona o pojišťovnictví č. 277/2009 Sb. společnými správci ve smyslu čl. 26 GDPR. V případě dotazů v této souvislosti / žádosti o výkon práv se obracejte na Českou asociací pojišťoven, která poskytuje informace subjektům údajů v informačním memorandu umístěném na webu ČAP.
Informace o společném správcovství s Wüstenrot – stavební spořitelna a.s. při archivaci dokumentace
Allianz pojišťovna, a. s., IČO 47 11 59 71 a Wüstenrot – stavební spořitelna, a. s., IČO 47 11 52 89, jsou ve vztahu k osobním údajům obsaženým v dokumentaci týkající se pojistných smluv Allianz zprostředkovaných společností Wüstenrot – stavební spořitelna, a. s. a jejich archivaci v souladu s § 80 zákona č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, ve znění pozdějších předpisů, společnými správci ve smyslu čl. 26 odst. 1 GDPR. V případě dotazů v této souvislosti / žádosti o výkon práv se obracejte na společnost Allianz pojišťovna, a. s.
Pomoc při registraci do rezervačního systému očkování proti Covid-19
Můžeme Vám jako klientům Allianz pojišťovna, a.s. nebo Allianz penzijní společnost, a.s. telefonicky nabídnout pomoc při registraci do rezervačního systému očkování proti Covid-19. Pokud jste nám po kontaktování pracovníkem call centra udělil/a souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů za účelem pomoci s vyplněním Vaší registrace do rezervačního systému očkování proti Covid-19, pak Vaše identifikační a kontaktní údaje včetně zdravotních údajů, které nám v průběhu hovoru sdělíte, zaznamenáme pouze do tohoto rezervačního systému v nezbytném rozsahu. Tyto údaje nebudou v našem systému nikam zaznamenány, Váš hovor s naším pracovníkem však bude nahrán za účelem kontroly činnosti call centra při registraci. Právním základem pro tento účel zpracování osobních údajů je Váš souhlas. Udělený souhlas můžete kdykoli odvolat; odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Nahrávku hovoru nikomu nepředáváme, s výjimkou našich IT zpracovatelů. Za účelem kontroly činnosti call centra při registraci můžeme obsah hovoru využít po dobu tří měsíců. Po uplynutí tří měsíců bude hovor znepřístupněn a následně smazán. Souhlas se zpracováním osobních údajů bude pro účely doložení jeho existence archivován společně s pojistnou smlouvou. Osobní údaje nepředáváme mimo prostor Evropské unie a nedochází u nich k automatizovanému rozhodování včetně profilování.
Marketingová kampaň: Odměňujeme digitální klienty
V období březen 2021 až prosinec 2021 provádí Allianz pojišťovna, a. s., marketingovou kampaň „Odměňujeme digitální klienty“ (dále jen „kampaň“). Účelem kampaně je reklama sloužící k podpoře digitálních služeb Allianz pojišťovny, a. s., u svých klientů a budování její obchodní pověsti jako digitální pojišťovny, podpora získávání aktuálních a validních kontaktních údajů na klienta pro řádné obhospodařování smluv, a to formou odměny nahodile vybraných svých klientů v postavení pojistníka, kteří mají u Allianz pojišťovna, a. s., evidován e-mail a mobilní číslo (tzv. Digital ID), dosáhli 18 let věku a nevyslovili v minulosti námitku proti přímému marketingu. Správcem osobních údajů je Allianz pojišťovna, a. s. Právním základem kampaně je oprávněný zájem správce na přímém marketingu svým klientům, který je považován za zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu správce.
Výběr výherců probíhá náhodnou metodou a při výběru nedochází k nakládání s osobními údaji klientů. Správce při kampani využívá jméno, telefon, e-mail a adresu klienta, a to výlučně pro účel oznámení a předání výhry klientovi včetně ověření kontaktních údajů klienta. Jiný způsob nakládání s osobními údaji, např. zveřejnění výherce či jeho fotografie, lze provést jen se souhlasem klienta (viz. níže).
Klient má právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu a proti účasti v kampani. Pokud klient námitku vznese, nebudou již jeho osobní údaje pro účel přímého marketingu zpracovávány a nemůže vyhrát výhru. Pokud klient vznese námitku po jeho výhře, nebudou již jeho osobní údaje pro účel přímého marketingu zpracovávány, ale výhra je mu zachována, pokud ji neodmítne. Právo podat stížnost u dozorového orgánu je zachována. Osobní údaje nikomu nepředáváme s výjimkou poštovních či jiných externích doručovatelů při zaslání výhry v rámci České republiky. Informaci o předání výhry si ponecháme jen po nezbytně nutnou dobu pro interní účetní účely a hlasový záznam hovoru s výhercem je smazán po třech měsících. Při kampani nedochází k profilování a automatizovanému rozhodování.
Informace k Souhlasu se zveřejněním informací pro účel marketingu
Pokud jste nám Allianz pojišťovně, a. s., jako správci osobních údajů udělil/a souhlas se zveřejněním informací o Vás jako výherci ceny v marketingové kampani „Odměňujeme digitální klienty“ pro naše marketingové účely, můžeme Vaše osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, fotografie a video související s předáním výhry z marketingové kampaně „Odměňujeme digitální klienty“ zveřejnit ve skupině Allianz nebo také veřejně pro účely našeho marketingu, a to po dobu 1 roku od udělení souhlasu. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.