Vaše nejčastější dotazy a jejich řešení.
Nejčastější dotazy
Vaše nejčastější dotazy a jejich řešení.
-
Autopojištění
-
Cestovní pojištění
-
Pojištění majetku
-
Životní pojištění
-
Penzijní produkty
-
MojeAllianz
Nejčastější dotazy - autopojištění
Nejčastější dotazy - Cestovní pojištění
Nejčastější dotazy - Pojištění majetku
Nejčastější dotazy - Životní pojištění
Nejčastější dotazy - Penzijní produkty
- Pokud máte sjednáno doplňkové penzijní spoření, svou smlouvu můžete ukončit a prostředky si nechat převést na nově uzavřenou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření u naší penzijní společnosti Allianz.
- Pokud máte u jiné penzijní společnosti nebo u naší penzijní společnosti sjednanou smlouvu o penzijním připojištění (transformovaný fond), můžete smlouvu vypovědět a prostředky přímo převést na nově uzavřenou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření. Pro převod stačí navštívit naši pobočku.
- Novou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření je možné sjednat od 1. 1. 2013 a je dána zákonem č. 427/2011 Sb. Doplňkové penzijní spoření je v zásadě staronová možnost penzijního spoření se státním příspěvkem a navazuje na penzijní připojištění. Příspěvky účastníka, zaměstnavatele a státní příspěvky jsou investovány do účastnických fondů, které obhospodařuje penzijní společnost.
- Penzijní připojištění nebo také důchodové připojištění je jeden z možných způsobů spoření - zajištění na penzi a je součástí třetího pilíře důchodového systému. Penzijní připojištění vzniklo v roce 1994 vydáním zákona č. 42/1994 Sb., jako státem regulovaný spořící produkt dlouhodobého a relativně bezpečného ukládání a zhodnocení peněžních prostředků. Novou smlouvu o Penzijním připojištění bylo možné sjednat do 30. 11. 2012. Penzijní připojištění stále existuje, pouze se úspory klientů účetně vyčlenily z penzijního fondu do Transformovaného fondu, který od 1. 1. 2013 spravuje penzijní společnost. Spoření i výplaty dávek se i nadále řídí původními podmínkami a zejména platným penzijním plánem.
Účastník doplňkového penzijního spoření i penzijního připojištění má nárok na státní příspěvek, jehož výše je odvozena od jeho příspěvku .
• Do 30. 6. 2024 je minimální měsíční výše státního příspěvku 90 Kč při příspěvku účastníka 300 Kč a maximální výše 230 Kč při měsíčním příspěvku účastníka 1 000 Kč a více.
• Od 1. 7. 2024 je minimální výše státního příspěvku 100 Kč při příspěvku účastníka 500 Kč a maximální výše 340 Kč při měsíčním příspěvku účastníka 1 700 Kč a více.
Změnu výše příspěvku lze jednoduše provést online přes tento odkaz.
S účinností od 1.7.2024 nebude mít nárok na státní příspěvek účastník, kterému byl přiznán starobní důchod z důchodového pojištění.
Státní příspěvky se podle zákona nárokují čtyřikrát ročně (po ukončení kalendářního čtvrtletí) a na účet se připisují k datu poukázání ze státního rozpočtu. Státní příspěvky za čtvrté čtvrtletí se nárokují a připisují na účet v roce následujícím.
Předdůchod není to samé co předčasný důchod! Předdůchod je vyplácen z vlastních úspor doplňkového penzijního spoření u penzijní společnosti, nejde o státem vyplácený důchod. Pokud využijete možnosti předdůchodu, stát za Vás bude hradit sociální a zdravotní pojištění a Váš starobní důchod nebude krácen tak, jako by tomu bylo v případě předčasného důchodu.
Podmínky pro nárok na dávku jsou:
- Spořící doba nejméně 60 kalendářních měsíců (platí pro smlouvy o DPS uzavřené do 31. 12. 2023),
- Spořící doba nejméně 120 kalendářních měsíců (platí pro smlouvy o DPS uzavřené od 1. 1. 2024) a současně nejdříve 5 let před vznikem nároku na starobní důchod stanovený podle zákona o důchodovém pojištění; u stanovení věku žen se postupuje jako u mužů stejného data narození,
- minimální doba trvání výplaty předdůchodu je 2 roky (až 5 let),
- minimální výše měsíční splátky musí činit 30 % průměrné mzdy podle MPSV.
Ve smlouvě o doplňkovém penzijním spoření může účastník pro případ své smrti určit jednu nebo více fyzických osob (dále jen „určená osoba“), kterým vznikne při splnění podmínek nárok na jednorázové vyrovnání, nebo odbytné, a to bez nutnosti dědického řízení.
Určenou osobu může účastník kdykoli změnit nebo doplnit. V případě, že určená osoba na smlouvě uvedena nebude, vypořádání smlouvy bude součástí dědického řízení.
Pokud účastník zemře a má naspořených 1- 35 měsíců, má oprávněná osoba/y, pokud je/jsou uvedená/y ve smlouvě, nárok na výplatu odbytného. Výplata je bez státních příspěvků (vyplácí se jednorázově).
Pokud účastník zemře a má naspořených 36 a více měsíců, má oprávněná osoba/y uvedená/y na smlouvě nárok na výplatu pozůstalostní penze, pokud je pozůstalostní penze ve smlouvě sjednaná. Vyplácí se prostředky včetně státních příspěvků. Penzi lze vyplácet v rozmezí 5-12 let, 5-15 let nebo 1- 15 let, dle penzijního plánu, dle kterého byla smlouva sjednaná a jakou dobu výplaty pozůstalostní penze si účastník sjednal.
Pokud není ve smlouvě sjednaná pozůstalostní penze, tak i když je uvedena oprávněná osoba, vzniká nárok pouze na odbytné.
Pokud na smlouvě není sjednaná oprávněná osoba/y stávají se finanční prostředky, bez ohledu na dobu spoření předmětem dědictví. Nárok na státní příspěvky dědicům nevzniká.
V případě sjednání starobní penze doživotní, jsou úspory vypláceny pouze do okamžiku úmrtí účastníka.
Vaše naspořené prostředky lze vybrat kdykoli, kdy si o to požádáte. Podmínkou je zaslat žádost o ukončení smlouvy a o výplatu prostředků. Celková výše vyplácené částky se ale může lišit podle způsobu ukončení smlouvy.
- Pokud smlouvu ukončíte řádným způsobem, obdržíte všechny vámi naspořené prostředky, příspěvky zaměstnavatele, zhodnocení a státní příspěvky. Řádným způsobem lze smlouvu ukončit po dosažení věku 60 let, a to těmito možnými způsoby:
- Dalším způsobem je výplata invalidní penze na určenou dobu, a to v případě přiznání invalidního důchodu III. stupně.
- Pokud finanční prostředky ze svého penzijního spoření nutně potřebujete, můžete si je nechat vyplatit kdykoli po uzavření smlouvy, ale budete mít nárok pouze na odbytné z hodnoty smlouvy z připsaných příspěvků a příspěvků zaměstnavatele, včetně zhodnocení. V případě výplaty odbytného:
- Při jednorázovém vyrovnání dostanete všechny prostředky najednou. Zdaněny budou výnosy a příspěvky zaměstnavatele. Daň činí 15 %.
- Při vyrovnání prostřednictvím penze budete dostávat výplatu v pravidelných sjednaných splátkách, a to po dobu určenou Vaším penzijním plánem. Danění závisí na délce výplaty.
- U doživotní penze se nedaní nic
- U penzí na dobu kratší než 10 let se zdaňují výnosy,
- U penzí na dobu 10 let a výše se nedaní nic
Od 1. 1. 2024 se maximální daňová úleva při využívání daňově podporovaných produktů spoření na stáří zvyšuje až na 48 000 Kč. Ze zaplacených daní tak můžete získat zpět až 7 200 Kč každý rok. Oproti tomu do roku 2023 bylo možné snížit si daňový základ při využívání penzijního připojištění nebo doplňkového penzijní spoření maximálně o
24 000 Kč při pravidelném vkladu alespoň 3 000 Kč měsíčně a bylo možné tak získat z daní 3 600 Kč ročně zpět. Nově stanovený maximální daňový odpočet ve výši 48 000 Kč lze uplatnit v součtu za všechny daňově podporované produkty spoření na stáří (penzijní smlouvy, smlouvy životního pojištění a také tzv. dlouhodobý investiční produkt (DIP). Záleží na vás, jak celou částku uplatníte – zda na jeden produkt, nebo jejich kombinaci.
Pro zjednodušení je vhodné si sjednat bezplatnou službu Daňový automat, která umožňuje platit částky nepravidelně, a na konci roku provedeme přepočet, aby se daňové výhody maximalizovaly.
Ano, sjednat smlouvu pro nezletilé dítě může jeho zákonný zástupce. K předčasnému ukončení smlouvy před dosažením 18 let věku dítěte je však třeba souhlas opatrovnického soudu.
Až 1/3 naspořených prostředků může účastník v 18 letech vybrat, pokud si spoří minimálně 10 let a v posledních 24 kalendářních měsících neproběhl převod smlouvy k jiné penzijní společnosti. Od dovršení plnoletosti se do 24 měsíců může účastník rozhodnout, jestli část prostředků vyčerpá. Tyto prostředky lze využít třeba na studium, zařízení prvního bydlení nebo podnikání. Zbylé prostředky na smlouvě zůstanou k zajištění na stáří a ve spoření lze dál pokračovat.
Obecné
Registrace
Přihlášení
Ujištěte se prosím, že:
- Jste registrováni do klientského portálu MojeAllianz. Pokud tomu tak není, můžete registraci provést zde – Registrovat se
- máte správné přihlašovací login a heslo (login můžete zadávat unikátní číselný nebo Váš osobní)
- Přihlásit do portálu MojeAllianz se můžete zde – Přihlásit se
Ujištěte se prosím, že:
- jste zadali správné údaje a přihlašujete se do správné e-mailové schránky vázané na Váš účet v klientském portálu MojeAllianz.
- jste se podívali do všech částí Vaší e-mailové schránky - zkontrolovali i složku SPAM Pokud jste stále nenašli potvrzovací e-mail s linkem k obnovení hesla, zkuste proces opakovat znovu za chvíli.
Smlouvy
Změny
Je moje smlouva zaplacená?
Pokud nemáte zřízený klientský účet Moje Allianz, můžete přejít na webový nástroj – www.allianz.cz/zaplacenost. V něm lze ověřit splatnost Vaší smlouvy a zjistit, zda již byla připsána Vaše platba, aniž byste musel/a čekat v hlasovém automatu.
Pouze upozorňujeme, že pokud jste platbu již zaslal/a, na smlouvě bude připsána přibližně za 2 – 3 dny, potřebujete-li tedy ověřit připsání již zaslané platby, doporučujeme vyčkat alespoň tuto dobu.
A pokud následně potřebujete provést platbu, zde rovnou naleznete také platební údaje, přehledně rozdělené dle produktu, který od nás využíváte:
https://www.allianz.cz/cs_CZ/pojisteni/kontaktujte-nas.html - níže na stránce „Bankovní spojení“.
Pokud chcete mít možnost pojistku i online uhradit nebo se podívat na detail smlouvy či přehled všech připsaných plateb, a mít tak veškeré informace pod palcem, využijte naši bezplatnou mobilní aplikaci Allianz CZ nebo zajděte na moje.allianz.cz, kde jednoduše získáte přehled a kontrolu nad všemi Vašimi produkty Allianz.
Jak mohu zaslat fotografii tachometru?
Fotografii Vašeho tachometru nahrajte prosím prostřednictvím webových stránek https://www.allianz.cz/cs_CZ/apps/kilometry-nahrani.html
Zde uvedete číslo pojistné smlouvy (9 číslic, které jsou totožné s variabilním symbolem, který uvádíte při platbě) + datum narození nebo IČ pojistníka.
Návod k obsluze MojeAllianz
Nenašli jste, co jste potřebovali?
Potřebujete pomoct s výběrem pojištění?
Vždy Vám rádi pomůžeme!