Často kladené dotazy
Nevíte si rady nebo zkrátka potřebujete pomoct? Zkuste najít svůj dotaz v této sekci.
Témata
-
Autopojištění
-
Cestovní pojištění
-
Pojištění majetku
-
Životní pojištění
-
Penzijní produkty
-
MojeAllianz
Autopojištění
Kdo může řídit pojištěné vozidlo? Uhradí pojišťovna škodu, když způsobí škodu řidič, který není ve smlouvě veden jako držitel vozidla?
Jakým způsobem je možné podat žádost o ukončení pojistné smlouvy?
Jakým způsobem je možné doložit bezeškodní průběh ke smlouvě?
Kam můžu nahrát fotku se stavem mého tachometru?
Ztratil jsem zelenou kartu, jak ji mohu získat znovu?
Mám jako poškozený nárok na zapůjčení náhradního vozidla?
Zdražíte mi pojistku, způsobím-li dopravní nehodu? O kolik?
Budu platit nějakou spoluúčast?
Co vše hradí moje povinné ručení?
Proč musím dokládat fotografii tachometru?
Přišla mi pouze jedna zelená karta, je to tak dobře?
Dají se převést bonusy za bezeškodní průběh?
Odkdy přesně platí smlouva poslaná na email a potvrzená platbou?
Jak se řeší škody mezi auty pojištěnými u stejné pojišťovny?
Kde mohu uplatnit nárok na náhradu škody, kterou mi způsobilo vozidlo registrované mimo ČR?
Jak je to se škodou způsobenou mezi dvěma motorovými vozidly, pokud jedno táhne druhé?
K jakému datu mohu ukončit smlouvu z důvodu prodeje vozidla?
Jaké dokumenty budu potřebovat k ukončení smlouvy z důvodu vyřazení z evidence vozidel?
Jaké dokumenty budu potřebovat k ukončení smlouvy z důvodu výpovědi ke konci pojistného období?
Jaké dokumenty budu potřebovat k ukončení smlouvy z důvodu výpovědi do 2 měsíců od uzavření pojistné smlouvy?
Cestovní pojištění
Kde najdu výčet rizikových sportů? A co dělat pokud sport v tabulce od vás nenaleznu?
Odkaz na tabulku sportů naleznete zde, pokud sport nemůžete najít, neváhejte nás kontaktovat telefonicky.
Zaplatil jsem zálohu na pobyt a chtěl bych si pojistit storno poplatky - mohu?
Ano. Pojištění stornovacích poplatků můžete sjednat nejpozději 30 kalendářních dnů před plánovaným odjezdem. Pokud zálohu nebo celou cestovní službu zaplatíte méně než 30 kalendářních dnů před plánovaným datem odjezdu, musí být pojištění stornovacích poplatků sjednáno do jednoho pracovního dne ode dne zaplacení zálohy nebo cestovní služby. Platba za pojištění, které obsahuje pojištění stornovacích poplatků, musí být vždy provedena v den sjednání pojištění, jinak pojištění stornovacích poplatků nevznikne.
Pokud zadám cílovou zemi např. Španělsko, bude mi platit pojištění i na země, kterými budu projíždět?
Jde sjednat pojištění i v den odjezdu?
Od kdy je cestovní pojištění platné?
Platí cestovní pojištění i v zemích, kam MZV nedoporučuje cestovat?
Zaplatíte z odpovědnosti rozbití zapůjčeného skútru na dovolené?
Pojištění majetku
Jak rozeznám, co je domácnost a co budova?
Je v domácnosti pojištěna i kuchyňská linka?
Co vše zahrnuje pojištění domácnosti?
Jsou pojištěny i věci, které jsem si zapůjčil nebo např. donesl domů z práce?
Co vše mohu mít pojištěno na zahradě?
Kde všude platí připojištění Věcí mimo domov?
Jaké státy patří do územní platnosti Evropa (pro pojištění Věcí v autě, Věcí v hotelích a penzionech, Věcí odložené na místě k tomu určeném a pojištění odpovědnosti)?
Pojistíte mobilní dům?
Co je strojní pojištění?
Co zahrnuje pojištění skel?
Co je myšleno pod pojmem sanitární zařízení?
Uhradíte mi i obklad v případě nenadále prasklé vodovodní trubky v koupelně?
Bydlím v pronajatém bytě a nešťastnou náhodou ho vytopím vodou. Je to pojištěné?
Můj syn poškodí učebnu a její vybavení nenadálým výbuchem během vyučování chemie. Vztahuje se na to pojištění odpovědnosti?
Jak při likvidaci doložím, co vše jsem v domácnosti měl?
Kde lze ověřit zaplacenost pojistné smlouvy?
Je nutné ukončit pojištění domácnosti v případě stěhování?
Jak mohu změnit místo pojištění při získání čísla popisného po kolaudaci nemovitosti?
Jakým způsobem je možné podat žádost o ukončení pojistné smlouvy? Co je nutné doložit při ukončení pojistné smlouvy z důvodu prodeje nemovitosti či bytu?
Životní pojištění
Co všechno hradíme z připojištění pro případ hospitalizace?
Jak je to s rizikovým těhotenstvím u pojištění pracovní neschopnosti?
Jak funguje plnění u připojištění PRO boj s rakovinou?
Jak funguje plnění u pojištění závažných nemocí?
Jakými doklady lze prokázat původ finančních prostředků vkládaných na Váš účet?
Penzijní produkty
Jak mohu sjednat smlouvu u Allianz penzijní společnosti?
Mám penzijní spoření u jiné penzijní společnosti. Jak mohu převést spoření k vám?
- Pokud máte sjednáno doplňkové penzijní spoření, svou smlouvu můžete ukončit a prostředky si nechat převést na nově uzavřenou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření u naší penzijní společnosti Allianz.
- Pokud máte u jiné penzijní společnosti nebo u naší penzijní společnosti sjednanou smlouvu o penzijním připojištění (transformovaný fond), můžete smlouvu vypovědět a prostředky přímo převést na nově uzavřenou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření. Pro převod stačí navštívit naši pobočku.
Jaký je rozdíl mezi doplňkovým penzijním spořením a penzijním připojištěním?
- Novou smlouvu o doplňkovém penzijním spoření je možné sjednat od 1. 1. 2013 a je dána zákonem č. 427/2011 Sb. Doplňkové penzijní spoření je v zásadě staronová možnost penzijního spoření se státním příspěvkem a navazuje na penzijní připojištění. Příspěvky účastníka, zaměstnavatele a státní příspěvky jsou investovány do účastnických fondů, které obhospodařuje penzijní společnost.
- Penzijní připojištění nebo také důchodové připojištění je jeden z možných způsobů spoření - zajištění na penzi a je součástí třetího pilíře důchodového systému. Penzijní připojištění vzniklo v roce 1994 vydáním zákona č. 42/1994 Sb., jako státem regulovaný spořící produkt dlouhodobého a relativně bezpečného ukládání a zhodnocení peněžních prostředků. Novou smlouvu o Penzijním připojištění bylo možné sjednat do 30. 11. 2012. Penzijní připojištění stále existuje, pouze se úspory klientů účetně vyčlenily z penzijního fondu do Transformovaného fondu, který od 1. 1. 2013 spravuje penzijní společnost. Spoření i výplaty dávek se i nadále řídí původními podmínkami a zejména platným penzijním plánem.
Je doplňkové penzijní spoření součástí státního rozpočtu ČR?
Mám nárok na státní příspěvek? Mohu jej změnit?
Účastník doplňkového penzijního spoření i penzijního připojištění má nárok na státní příspěvek, jehož výše je odvozena od jeho příspěvku.
Minimální výše státního příspěvku je 100 Kč při příspěvku účastníka 500 Kč a maximální výše 340 Kč při měsíčním příspěvku účastníka 1 700 Kč a více.
Změnu výše příspěvku lze jednoduše provést online přes tento odkaz.
Nárok na státní příspěvek nemá účastník, kterému byl přiznán starobní důchod z důchodového pojištění.
Státní příspěvky se podle zákona nárokují čtyřikrát ročně (po ukončení kalendářního čtvrtletí) a na účet se připisují k datu poukázání ze státního rozpočtu. Státní příspěvky za čtvrté čtvrtletí se nárokují a připisují na účet v roce následujícím.
Co mi převod starého penzijního připojištění na nové doplňkové penzijní spoření přinese a o co přijdu?
Co je předdůchod? Kdy ho můžu čerpat?
Předdůchod není to samé co předčasný důchod! Předdůchod je vyplácen z vlastních úspor doplňkového penzijního spoření u penzijní společnosti, nejde o státem vyplácený důchod. Pokud využijete možnosti předdůchodu, stát za Vás bude hradit sociální a zdravotní pojištění a Váš starobní důchod nebude krácen tak, jako by tomu bylo v případě předčasného důchodu.
Podmínky pro nárok na dávku jsou:
- Spořící doba nejméně 60 kalendářních měsíců (platí pro smlouvy o DPS uzavřené do 31. 12. 2023),
- Spořící doba nejméně 120 kalendářních měsíců (platí pro smlouvy o DPS uzavřené od 1. 1. 2024) a současně nejdříve 5 let před vznikem nároku na starobní důchod stanovený podle zákona o důchodovém pojištění; u stanovení věku žen se postupuje jako u mužů stejného data narození,
- minimální doba trvání výplaty předdůchodu je 2 roky (až 5 let),
- minimální výše měsíční splátky musí činit 30 % průměrné mzdy podle MPSV.
Co se stane s naspořenými prostředky po úmrtí účastníka u smlouvy o DPS?
Ve smlouvě o doplňkovém penzijním spoření může účastník pro případ své smrti určit jednu nebo více fyzických osob (dále jen „určená osoba“), kterým vznikne při splnění podmínek nárok na jednorázové vyrovnání, nebo odbytné, a to bez nutnosti dědického řízení.
Určenou osobu může účastník kdykoli změnit nebo doplnit. V případě, že určená osoba na smlouvě uvedena nebude, vypořádání smlouvy bude součástí dědického řízení.
Co se stane s naspořenými prostředky po úmrtí účastníka u smlouvy o Penzijním připojištění (transformovaný fond)?
Pokud účastník zemře a má naspořených 1- 35 měsíců, má oprávněná osoba/y, pokud je/jsou uvedená/y ve smlouvě, nárok na výplatu odbytného. Výplata je bez státních příspěvků (vyplácí se jednorázově).
Pokud účastník zemře a má naspořených 36 a více měsíců, má oprávněná osoba/y uvedená/y na smlouvě nárok na výplatu pozůstalostní penze, pokud je pozůstalostní penze ve smlouvě sjednaná. Vyplácí se prostředky včetně státních příspěvků. Penzi lze vyplácet v rozmezí 5-12 let, 5-15 let nebo 1- 15 let, dle penzijního plánu, dle kterého byla smlouva sjednaná a jakou dobu výplaty pozůstalostní penze si účastník sjednal.
Pokud není ve smlouvě sjednaná pozůstalostní penze, tak i když je uvedena oprávněná osoba, vzniká nárok pouze na odbytné.
Pokud na smlouvě není sjednaná oprávněná osoba/y stávají se finanční prostředky, bez ohledu na dobu spoření předmětem dědictví. Nárok na státní příspěvky dědicům nevzniká.
V případě sjednání starobní penze doživotní, jsou úspory vypláceny pouze do okamžiku úmrtí účastníka.
Jakým způsobem lze naspořené prostředky v DPS vyplácet?
Vaše naspořené prostředky lze vybrat kdykoli, kdy si o to požádáte. Podmínkou je zaslat žádost o ukončení smlouvy a o výplatu prostředků. Celková výše vyplácené částky se ale může lišit podle způsobu ukončení smlouvy.
Pokud smlouvu ukončíte řádným způsobem, obdržíte všechny vámi naspořené prostředky, příspěvky zaměstnavatele, zhodnocení a státní příspěvky. Řádným způsobem lze smlouvu ukončit po dosažení věku 60 let, a to těmito možnými způsoby:
- Požádat o starobní penzi na určenou dobu,
- Požádat o jednorázové vyrovnání,
- Požádat o úhradu jednorázového pojistného pro doživotní penzi nebo pro penzi na přesně stanovenou dobu a výši důchodu.
- Dalším způsobem je výplata invalidní penze na určenou dobu, a to v případě přiznání invalidního důchodu III. stupně.
Pokud finanční prostředky ze svého penzijního spoření nutně potřebujete, můžete si je nechat vyplatit, pokud spořicí doba trvala nejméně 24 kalendářních měsíců, ale budete mít nárok pouze na odbytné z hodnoty smlouvy z připsaných příspěvků a příspěvků zaměstnavatele, včetně zhodnocení. V případě výplaty odbytného:
Veškeré výnosy a příspěvky zaměstnavatele starší 10 let se zdaní srážkovou daní 15 %, tuto daň za Vás odvede penzijní společnost.
Vaší povinností bude dodanit příspěvky zaměstnavatele zaplacené za posledních 10 let a případně i uplatněné daňové odpočty, státní příspěvky budou vráceny Ministerstvu financí, výpovědní lhůta je 1 měsíc a začne běžet od prvního dne následujícího měsíce po datu doručení výpovědi.
Jakým způsobem lze naspořené prostředky v PP vyplácet?
- Starobní penze doživotní/starobní penze viz penzijní plán D a starší penzijní plány
- Invalidní penze
- Pozůstalostní penze
- Jednorázové vyrovnání
- Výsluhová penze
- Odbytné
Kdy obdržím roční výpis penzijního připojištění nebo doplňkového penzijního spoření?
Roční výpisy k penzijnímu připojištění posíláme po rozhodnutí jediného akcionáře Allianz penzijní společnosti, což bývá zpravidla počátkem května.
Roční výpisy k doplňkovému penzijnímu spoření posíláme do konce měsíce ledna.
Co je výsluhová penze?
Co mám dělat, když mi chce přispívat zaměstnavatel?
Jaká je maximální výše daňového odpočtu?
Maximální daňový odpočet ve výši 48 000 Kč lze uplatnit v součtu za všechny daňově podporované produkty spoření na stáří (penzijní smlouvy, smlouvy životního pojištění a také tzv. dlouhodobý investiční produkt (DIP) a daňově podporované pojištění dlouhodobé péče. Záleží na vás, jak celou částku uplatníte – zda na jeden produkt, nebo jejich kombinaci. Daňová úspora tak činí až 7 200 Kč.
Pro zjednodušení je vhodné si sjednat bezplatnou službu Daňový automat, která umožňuje platit částky nepravidelně, a na konci roku provedeme přepočet, aby se daňové výhody maximalizovaly.
Jakým způsobem lze požádat o ukončení smlouvy?
Lze sjednat smlouvu o DPS pro nezletilé dítě?
Ano, sjednat smlouvu pro nezletilé dítě může pouze jeho zákonný zástupce nebo soudem ustanovený opatrovník. Ke smlouvě se dokládá kopie rodného listu dítěte. V případě opatrovníka i soudní rozhodnutí o ustanovení opatrovníka.
Až 1/3 naspořených prostředků může účastník v 18 letech vybrat, pokud si spoří minimálně 10 let a v posledních 24 kalendářních měsících neproběhl převod smlouvy k jiné penzijní společnosti. Od dovršení plnoletosti se do 24 měsíců může účastník rozhodnout, jestli část prostředků vyčerpá. Tyto prostředky lze využít třeba na studium, zařízení prvního bydlení nebo podnikání. Zbylé prostředky na smlouvě zůstanou k zajištění na stáří a ve spoření lze dál pokračovat.
V případě žádostí o předčasné ukončení smlouvy, kdy vyplácené prostředky převyšují částku 25 000 Kč, je nutné doložit souhlas opatrovnického soudu s výplatou prostředků.
Mohu čerpat dávku penze jen z části prostředků?
Jakými doklady lze prokázat původ finančních prostředků vkládaných na Váš účet?
Obecné
Mohu portál využívat i na svém mobilním zařízení?
Jakými platebními metodami mohu uhradit platbu?
Registrace
Kdo může využívat služeb zákaznického portálu MojeAllianz?
Kdy se mohu registrovat do portálu MojeAllianz?
Je využívání klientského portálu zdarma?
Přihlášení
Jak se mám přihlásit do MojeAllianz?
Ujištěte se prosím, že:
- Jste registrováni do klientského portálu MojeAllianz. Pokud tomu tak není, můžete registraci provést zde – Registrovat se
- máte správné přihlašovací login a heslo (login můžete zadávat unikátní číselný nebo Váš osobní)
- Přihlásit do portálu MojeAllianz se můžete zde – Přihlásit se
Požadal jsem o zaslání nového hesla a nic jsem neobdržel. Co mám dělat?
Ujištěte se prosím, že:
- jste zadali správné údaje a přihlašujete se do správné e-mailové schránky vázané na Váš účet v klientském portálu MojeAllianz.
- jste se podívali do všech částí Vaší e-mailové schránky - zkontrolovali i složku SPAM Pokud jste stále nenašli potvrzovací e-mail s linkem k obnovení hesla, zkuste proces opakovat znovu za chvíli.
Co mám dělat, když neznám svoje přihlašovací údaje?
Smlouvy
Co mám dělat, když nevidím ve mém účtu klientského portálu moje smlouvy?
Co když nevidím po uhrazení smlouvy připsanou platbu?
Kde v klientském portále najdu zelenou kartu?
Proč nevidím smlouvy cestovního pojištění?
Změny
Jak mohu změnit osobní/kontaktní údaje?
Je moje smlouva zaplacená?
Na klientském portálu moje.allianz.cz
Přes online nástroj allianz.cz/zaplacenost
Pokud nemáte zřízený klientský účet Moje Allianz, můžete přejít na webový nástroj – www.allianz.cz/zaplacenost. V něm lze ověřit splatnost Vaší smlouvy a zjistit, zda již byla připsána Vaše platba, aniž byste musel/a čekat v hlasovém automatu.
Pouze upozorňujeme, že pokud jste platbu již zaslal/a, na smlouvě bude připsána přibližně za 2 – 3 dny, potřebujete-li tedy ověřit připsání již zaslané platby, doporučujeme vyčkat alespoň tuto dobu.
A pokud následně potřebujete provést platbu, zde rovnou naleznete také platební údaje, přehledně rozdělené dle produktu, který od nás využíváte:
https://www.allianz.cz/cs_CZ/pojisteni/kontaktujte-nas.html - níže na stránce „Bankovní spojení“.
Pokud chcete mít možnost pojistku i online uhradit nebo se podívat na detail smlouvy či přehled všech připsaných plateb, a mít tak veškeré informace pod palcem, využijte naši bezplatnou mobilní aplikaci Allianz CZ nebo zajděte na moje.allianz.cz, kde jednoduše získáte přehled a kontrolu nad všemi Vašimi produkty Allianz.
Jak mohu zaslat fotografii tachometru?
Více informací zde
Fotografii Vašeho tachometru nahrajte prosím prostřednictvím webových stránek https://www.allianz.cz/cs_CZ/apps/kilometry-nahrani.html
Zde uvedete číslo pojistné smlouvy (9 číslic, které jsou totožné s variabilním symbolem, který uvádíte při platbě) + datum narození nebo IČ pojistníka.
