Zabraňte rozšiřování škody.
S řešením urgentních stavů Vám může pomoci naše asistenční služba na čísle +420 241 170 000 volba 0.
Volejte Policii ČR.
Například pokud dojde ke krádeži, loupeži, loupežnému přepadení nebo poškození věcí vandalem. U pojištění odpovědnosti v případě, že jste poškodili při cyklistice vozidlo. Či když došlo ke spáchání trestného činu.
Před nahlášením škody si v pojistné smlouvě ověřte rozsah pojistného krytí. Zkontrolujte, zda je škoda kryta pojistnou smlouvou.
Záleží na obsahu pojistné smlouvy a zvolené variantě pojištění. Abychom mohli poskytnout pojistné plnění, musí škoda na pojištěném majetku odpovídat pojistným nebezpečím uvedeným v pojistné smlouvě. Např. záplava, povodeň, požár apod. Nechceme Vás zklamat informací, že jste celou likvidací prošli a podklady dokládali zbytečně. Pokud máte pochybnosti, naši pracovníci Vám rádi poradí a doporučí, jak postupovat.
Škodu řádně zdokumentujte.
Pokud dojde ke škodě, vyfoťte poškozenou věc, prostor a příčinu škody (např. spadlý strom, prasklé potrubí). Kromě detailu poškození se snažte vyfotit také celkový pohled na poškozený předmět či budovu. Pokud víte, že za vznik škody je odpovědná jiná osoba, zjistěte informace o případném viníkovi (např. identifikační údaje). Ve většině případů pak není nutná fyzická prohlídka a na základě Vaší dokumentace můžeme škodu ohodnotit. Ušetříte tak čas sobě i nám.
U pojištění majetku poškozené předměty (bez předchozí domluvy s likvidátorem) nevyhazujte. Obzvlášť důležité je to u škod způsobených přepětím, zkratem, podpětím nebo v rámci Strojního pojištění. Pojišťovna může tyto předměty potřebovat pro bližší ověření příčiny škody.
Škodu nahlaste co nejdříve po jejím vzniku.
Pozdní nahlášení škody může zkomplikovat šetření. Škoda nemusí být prokázána, což může mít za následek snížení či neposkytnutí pojistného plnění. Škodu proto oznamte ideálně do 24 hodin od jejího vzniku. Pojistnou událost můžete nahlásit nejlépe na webu www.allianz.cz/hlaseni , anebo telefonicky na +420 241 170 000 .
Sledujte škodu on-line.
Allianz patří mezi digitální pojišťovny. Prosíme, sledujte stav škody on-line. Po jejím nahlášení Vám bude zaslán odkaz do e-mailu nebo prostřednictvím SMS dle Vaší volby při hlášení škody. Dozvíte se, v jakém stavu je škoda a co od Vás potřebujeme dodat.
Dbejte pokynů Allianz.
Jakmile od Vás budeme potřebovat další dokumenty nebo informace, zašleme Vám znovu e-mail nebo SMS s odkazem, pod kterým budete moci vyžádané dokumenty nahrát. Obvykle si vystačíme pouze s takto doručenými dokumenty a likvidace škody proběhne na dálku bez telefonického nebo osobního kontaktu. Přesto se v případě pochybností můžete obrátit na naše zaměstnance na kontaktním centru, kteří mají s řešením škod bohaté zkušenosti.
Spoluúčast a limity pojistného plnění či pojistné částky.
Během likvidace budeme ověřovat nastavené podmínky smlouvy a v závěrečném dopise uvedeme veškeré smluvní spoluúčasti nebo limity, které ponižují naši úhradu pojistného plnění. Ve výpočtu tak jasně uvidíte, jaká část náhrady škody je kryta pojištěním majetku a do jaké míry se budete podílet na škodě Vy.
Škoda může být odložena bez nároku na pojistné plnění.
Přestože dbáme na to, aby naše produkty poskytovaly nejširší pojistné krytí, pojištění nekryje veškeré škody, které se mohou stát. Počítejte prosím s tím, že o výsledku pojistné události Vás může informovat jen a pouze likvidátor na základě doložených dokumentů a závěru z provedeného šetření.
Vynakládejte jen takové náklady, které byste hradili sami.
Pojišťovna může akceptovat pouze obvyklé, odůvodněné a účelně vynaložené náklady. Uhradíme tedy přiměřené náklady na opravu majetku nebo náklady na znovupořízení nové věci stejného druhu, kvality a technických parametrů. Postupujte prosím také tak. Může se totiž stát, že některé náklady nebudou předmětem pojistného plnění a budete si je pak muset hradit sami.