Často kladené dotazy

Nevíte si rady nebo zkrátka potřebujete pomoct? Zkuste najít svůj dotaz v této sekci.



Vaše nejčastější dotazy a jejich řešení.
Moje Allianz – Obecné

Ano, klientský portál je přizpůsobený zařízením jako jsou tablety, mobilní zařízení či dekstopová zařízení (pc, notebooky apod.).
V klientském portálu lze uhradit lhůtní pojistné u Vašich smluv a to pro pojištění auta, majetku, života. Dostupné jsou údaje pro bankovní převod, ale také 

Moje Allianz – Registrace

Portál je určen pro koncové zákazníky, není tedy určen pro OSVČ či firemní klientelu.
Pokud jste koncový klient, máte aktivní alespoň jednu smlouvu pojištění majetku, auta, penze či život, aktivovat klientský portál můžete zde: (moje.allianz.cz/registrace), pokud již máte aktivační kód, registraci dokončíte zde (moje.allianz.cz/overeni)
Ano, jedná se o službu, kterou poskytujeme zdarma k Vašim pojistným smlouvám. 

Moje Allianz – Přihlášení

Ujištěte se prosím, že:

  • jste registrováni do klientského portálu MojeAllianz
  • máte správné přihlašovací login a heslo (login můžete zadávat unikátní číselný nebo Váš osobní)
  • již jste dokončili registraci do účtu MojeAllianz. Aktivovat službu můžete zde (moje.allianz.cz/registrace), pokud již máte aktivační kód, registraci dokončíte zde (moje.allianz.cz/overeni)
Na adrese moje.allianz.cz/overeni je nutné dokončit registraci do klientského portálu MojeAllianz. Následně získáte přístup ke svým smlouvám.

Ujištěte se prosím, že:

  • jste zadali správné údaje a přihlašujete se do správné e-mailové schránky vázané na Váš účet v klientském portálu MojeAllianz.
  • jste se podívali do všech částí Vaší e-mailové schránky - zkontrolovali i složku SPAM Pokud jste stále nenašli potvrzovací e-mail s linkem k obnovení hesla, zkuste proces opakovat znovu za chvíli.
Pokud neznáte své přihlašovací údaje, nic se neděje. Stačí nejdříve obnovit svůj login zde (moje.allianz.cz/prihlaseni/zapomenuty-login), následně obnovit heslo do klientského portálu, obnova hesla. (moje.allianz.cz/prihlaseni/zapomenute-heslo)

Moje Allianz – Smlouvy

Smlouvy nemusí být vidět hned bezprostředně po sjednání. Vyčkejte alespoň 24 hodin, následně by měly doběhnout všechny procesy potřebné k nahrání Vašich smluv do portálu.
Vaše úhrada bude zpracována do 3 dnů od zaplacení, mějte prosím proto strpení. Úhrada se zobrazí v přehledu plateb ke na detailu dané smlouvy.
Pro tisk zelené karty již stačí, pokud přejdete na detail smlouvy a následně si zobrazíte nejaktuálnější dopis k výročí pojistné smlouvy nebo dokument s názvem platba k úhradě, zde najdete i zelenou kartu na dané období.
Smlouvy cestovního pojištění nejsou zobrazeny z důvodu jejich 

Moje Allianz – Změny

Vámi požadovanou změnu uskutečníte v klientském portálu Moje Allianz (moje.allianz.cz) v sekci Autopojištění. 
Změnu Vašich osobních/kontaktních údajů včetně např. změny bydliště můžete snadno provést v klientském portálu Moje Allianz (moje.allianz.cz) v sekci Osobní údaje. 

mobilní aplikaci Allianz CZ je prozatím možná změna pouze telefonního a e-mailového kontaktu, a to po rozkliknutí Vaše profilu na záložce Více, proto doporučujeme provádět tyto změny prostřednictvím webového portálu výše. 

Je moje smlouva zaplacená?

Zaplacenost smlouvy můžete ověřit několika níže uvedenými způsoby:
V klientském portálu můžete zjistit zaplacenost smlouvy přes Stav platby uvedený u dané smlouvy. Stav je zelený "Zaplaceno", po 3 dnech od platby navíc provedenou platbu uvidíte v přehledu plateb na detailu smlouvy.
mobilní aplikaci Allianz CZ vidíte také za jaké měsíce byla platba připsána.

Pokud nemáte zřízený klientský účet Moje Allianz, můžete přejít na webový nástroj – www.allianz.cz/zaplacenost. V něm lze ověřit splatnost Vaší smlouvy a zjistit, zda již byla připsána Vaše platba, aniž byste musel/a čekat v hlasovém automatu.

Pouze upozorňujeme, že pokud jste platbu již zaslal/a, na smlouvě bude připsána přibližně za 2 – 3 dny, potřebujete-li tedy ověřit připsání již zaslané platby, doporučujeme vyčkat alespoň tuto dobu.

A pokud následně potřebujete provést platbu, zde rovnou naleznete také platební údaje, přehledně rozdělené dle produktu, který od nás využíváte:

https://www.allianz.cz/cs_CZ/pojisteni/kontaktujte-nas.html - níže na stránce „Bankovní spojení“.

Pokud chcete mít možnost pojistku i online uhradit nebo se podívat na detail smlouvy či přehled všech připsaných plateb, a mít tak veškeré informace pod palcem, využijte naši bezplatnou mobilní aplikaci Allianz CZ nebo zajděte na moje.allianz.cz, kde jednoduše získáte přehled a kontrolu nad všemi Vašimi produkty Allianz.

Jak mohu zaslat fotografii tachometru?

Fotografii Vašeho tachometru nahrajte prosím prostřednictvím webových stránek https://apps.allianz.cz/kilometry/nahrani/

Zde uvedete číslo pojistné smlouvy (9 číslic, které jsou totožné s variabilním symbolem, který uvádíte při platbě) + datum narození nebo IČ pojistníka.

Tachometr 1

Fotografii je možné nahrát také prostřednictvím klientského portálu Moje Allianz v detailu vybrané smlouvy, či přes mobilní aplikaci Allianz CZ.  

Můžete zkusit některý z úžitečných odkazů níže nebo pokračovat na časté dotazy.

Nejčastější dotazy - autopojištění

Nejčastější dotazy k autopojištění
Pojištění se vztahuje na vozidlo a řidičem může být osoba s platným řidičským oprávněním, která využívá vozidlo se souhlasem vlastníka vozu.
Pojistnou smlouvu je možné ukončit pouze na základě písemné žádosti pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny.
 
Data o Vašem bezeškodním průběhu jsou evidována v databázi České kanceláře pojistitelů, kam mají přístup všechny pojišťovny nabízející povinné ručení.
Jde to například v MojeAllianz nebo na tomto odkazu.
Stačí nás jakýmkoli způsobem kontaktovat – např. pošlete žádost přes MojeAllianz.
 
Ano, z povinného ručení viníka máte nárok na úhradu vícenákladů spojených se zapůjčením náhradního vozidla na dobu nezbytně nutnou.
To, že způsobíte nehodu, se promítne do vašich bonusů a následně skutečně můžeme pojištění zdražit. Jak konkrétně, záleží na mnoha dalších parametrech, které cenu určují (např. roční nájezd kilometrů, váš věk, apod.).
Povinné ručení je bez spoluúčasti.
Z povinného ručení hradíme škody, které jste způsobil někomu jinému – např. zničená auta, poškozené ploty či kompenzace za způsobená zranění.
Dokládání fotografie je nutné, abychom zjistili, kolik kilometrů ročně ujedete a správně vám spočítali výši pojistného.
Zelenou kartu posíláme vždy jednou do roka k tzv. výročí smlouvy v jednom vyhotovení. Pokud vám nedorazila, kontaktujte nás a pošleme vám ji znovu.
Bonusy určujeme podle centrální databáze České kanceláře pojistitelů, kam posílají data všechny české pojišťovny. Takže své bonusy od předchozí pojišťovny (vyjádřené v množství měsíců beze škody) u nás dostanete automaticky.
Smlouva platí od dohodnutého data počátku pojištění. Podmínkou je uhrazení pojistného ve lhůtě uvedené v návrhu pojistné smlouvy.
Není v tom rozdíl, řešení je úplně stejné, ať jsou vozidla pojištěna kdekoli.
Je nutné kontaktovat zástupce dané zahraniční pojišťovny (kontakty jsou dostupné na www.ckp.cz), který s vámi škodu vyřeší. Pokud si sjednáte PŘÍMOU LIKVIDACI, nemusíte se obracet na pojišťovnu viníka nehody, kontaktujete přímo nás, vše vyřídíme a vzniklou škodu Vám nahradíme bez ohledu na to, kdy se my sami vypořádáme s pojišťovnou viníka.
Pokud dojde k vzájemnému poškození vlekoucích se motorových vozidel, škody z povinného ručení hradíme.

Nejčastější dotazy - Cestovní pojištění

Nejčastější dotazy k cestovnímu pojištění
Odkaz na tabulku sportů naleznete zde, pokud sport nemůžete najít, neváhejte nás kontaktovat telefonicky.
Ano, je to možné nejpozději jeden pracovní den po úhradě zálohy, doplatku nebo celkové ceny cestovní služby. V tentýž den je také nutné uhradit pojistné. Upozorňujeme, že pojištění je se spoluúčasti 20 %.
Ano, pojištění bude platit po celé Evropě.
Ano lze, sjednat můžete tentýž den.
Pojištění začíná platit dnem sjednaným v pojistné smlouvě jako počátek pojištění, ne však dříve než okamžikem překročení státní hranice ČR do zahraničí. Podmínkou je zaplacení pojistného.
Neplatí, bohužel nemůžeme pojistit cesty do oblastí, které státní, samosprávný či jiný veřejný orgán označil jako válečné nebo životu a zdraví jinak nebezpečné a bylo nedoporučeno do dané oblasti cestovat.
Bohužel nikoliv, u odpovědnosti je vyloučeno používání jakýkoliv motorových vozidel. Proto doporučujeme zkontrolovat, zda půjčovné zahrnuje povinné ručení, případně i havarijní pojištění.

Nejčastější dotazy - Pojištění majetku

Nejčastější dotazy k pojištění majetku a odpovědnosti.
Zaplacenost pojistné smlouvy lze ověřit na následujícím odkazu: https://apps.allianz.cz/pro-klienty/zaplacenost-pojistky/
V pojistné smlouvě lze změnit místo pojištění na základě sepsaného změnového formuláře s Vaším obchodním zástupcem.
Změnu je nutné nahlásit písemnou formou s podpisem pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny.
Pojistnou smlouvu je možné ukončit pouze na základě podepsané písemné žádosti pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny. K výpovědi je nutné doložit kopii kupní smlouvy nebo výpis z katastru nemovitostí, případně protokol o předání bytu.
Budova je Váš nemovitý majetek, tj. rodinný dům nebo byt (stěny, podlahy aj.), domácnost je vše movité, co se nachází vevnitř domu nebo bytu (nábytek, elektronika aj.).
Velká hrozba zahrnuje souhrn nejzávažnějších rizik, jako jsou požár, výbuch, úder blesku, pád letadla, kouř, pád předmětů, vichřice, krupobití, zemětřesení, náraz vozidla, sesuv a rázová vlna.
Elektronika a optika k výkonu povolání je pojištěna automaticky bez limitu (např. pracovní notebook). Pojištěny jsou i jiné zapůjčené věci, které užívám pro svoji potřebu (televize, vybavení pronajatého bytu apod.). Zapůjčené věci lze pojistit i v rámci pojištění odpovědnosti do limitu 10 tis. Kč na pojistný rok.
Veškeré movité vybavení Vašeho bytu nebo rodinného domu včetně věcí uložených ve vedlejším prostoru (garáž, sklep,…), kromě toho k ní můžete přidat stavební součásti, což jsou zabudované stavební prvky (např. vestavěná skříň, mezistěny aj.).
Ano, kuchyňská linka může být součástí jak pojištění budovy, tak i domácnosti.
Účtenkami, fotodokumentací, záručními listy, znaleckými posudky nebo čestným prohlášením.

Nejčastější dotazy - Životní pojištění

Nejčastější dotazy k životnímu pojištění.
Pokud máte sjednáno připojištění pro případ hospitalizace, zaplatíme Vám sjednanou denní dávku za každou půlnoc, kterou strávíte v nemocnici, a to až za 730 půlnocí. Pokud budete v nemocnici déle než 90 půlnocí nebo budete na oddělení ARO či JIP, plnění může být ještě vyšší.
U pojištění Allianz ŽIVOT za jakékoliv události spojené s těhotenstvím nic neplatíme až do osmi měsíců od počátku připojištění. Poté platíme pouze za události, kdy jsou obtíže vedoucí k pracovní neschopnosti doložené vyšetřením provedeným objektivními vyšetřovacími metodami (laboratorními, zobrazovacími apod.) jako nemoc. I u těchto událostí však mohou existovat další omezení.
Pojistné plnění poskytneme pojištěnému, pokud mu je diagnostikováno zhoubné nádorové onemocnění. Podle způsobu léčby a vývoje onemocnění vyplatíme odpovídající část pojistné částky.
Pojistné plnění poskytneme pojištěnému, pokud mu je během trvání připojištění stanovena diagnóza uvedená v seznamu závažných onemocnění, který je součástí Vaší pojistné smlouvy (str.124). Plnění vyplatíme pojištěnému nejdříve po 30 dnech od stanovení diagnózy

Nejčastější dotazy - Penzijní produkty

Nejčastější dotazy k penzijním produktům.
Pro převod stačí navštívit naši pobočku. Převod je možný pouze v rámci jedné penzijní společnosti. Pokud chcete převést prostředky jinam, je třeba nejdřív převést staré penzijní připojištění na nové doplňkové penzijní spoření a teprve to poté převést do jiné společnosti.
Převodem získáte především vyšší potenciál možného zhodnocení Vašich vkladů a možnost výplaty formou penze na určitou dobu a případně i tzv. „předdůchod“. Naopak ztratíte garanci toho, že v rámci investování Vaše prostředky nikdy neklesnou pod zaplacenou hodnotu, a dále přijdete o možnost využít výsluhovou penzi.
Státní příspěvek dostanete za měsíce, na které máte zaplacenou a současně sjednanou částku aspoň 300 Kč. K té náleží příspěvek státu 90 Kč. Nejvyšší státní příspěvek 230 Kč získáte při platbě aspoň 1 000 Kč v daném měsíci.
Jak už název napovídá, při jednorázovém vyrovnání dostanete všechny prostředky najednou, s daní 15 % z výnosů a příspěvků zaměstnavatele. Při vyrovnání prostřednictvím penze budete dostávat výplatu v pravidelných sjednaných splátkách, a to po dobu určenou Vaším penzijním plánem. Danění závisí na délce výplaty, např. u doživotní penze se nedaní nic a tam, kde penzijní plán umožňuje výplatu na přesně stanovenou dobu, se při době kratší než 10 let daní pouze výnosy.
Roční výpisy posíláme po jednání valné hromady Allianz penzijní společnosti, což bývá zpravidla počátkem května. 
Výsluhová penze znamená, že pokud ji máte sjednanou, tak si po15 letech započtené pojištěné doby můžete vybrat prostředky naspořené pro tuto penzi (v některém případě až polovinu peněz), vč. příspěvků zaměstnavatele a výnosů. Formy výběru jsou různé a podle toho se také vybrané prostředky daní – např. pokud zvolíte jednorázovou výplatu, zdaníme při jejím vyplacení 15 % výnosy a příspěvky zaměstnavatele. Detaily naleznete ve Vašem penzijním plánu.
Pokud Vám doteď nic nepřispíval, je třeba na některé z našich poboček sepsat oznámení o sjednání příspěvku zaměstnavatele. Jako výši příspěvku můžete uvést konkrétní částkou, ale pak je při změně výše třeba nám to oznámit. Proto je nejvhodnější uvést výši jako tzv. proměnnou, kdy zaměstnavatel může posílat příspěvky libovolně kdykoliv a v jakékoliv výši.
Pro maximální odpočet lze využít až 24 000 Kč za rok, konkrétně tu částku, která je na daný měsíc zaplacena a současně sjednaná nad 1 000 Kč. Pokud tedy budete přispívat 3 000 Kč měsíčně po celý rok, bude částka započitatelná do daní maximální (24 000 Kč ročně) a když budete platit víc, daňový odpočet se už nezvýší. Pro zjednodušení je vhodné si sjednat bezplatnou službu Daňový automat, která umožňuje platit částky nepravidelně, a na konci roku provedeme přepočet, aby se daňové výhody maximalizovaly.
Standardně pro získání maximálního daňového odpočtu musíte buď každý měsíc po celý rok platit 3 000 Kč, nebo je možné si kdykoliv doplatit potřebnou částku. Při doplatku nám však musíte vždy toto mimořádné navýšení písemně oznámit. Se službou Daňový automat povinnost nahlašování odpadá, neboť tato služba na prosinec provede přepočet tak, že dosáhnete maximální daňové odpočty podle zaplacených příspěvků.
Vaši žádost nám zašlete poštou na naši adresu nebo můžete navštívit některou z našich poboček. Pokud budete posílat žádost poštou, je třeba, aby byl Váš podpis úředně ověřený.

Nevíte si rady s výběrem pojištění nebo potřebujete pomoct při sjednání?
Vždy Vám rádi pomůžeme!