„U klientů pobývajících dlouhodobě v zahraničí je pro pojišťovnu důležité, za jakých okolností klient vycestoval. Pokud vycestoval v době před Covid-19, nebo v době, kdy danou zemi Ministerstvo zahraničních věcí neoznačilo jako nedoporučenou, hradí Allianz veškeré náklady na léčení. Nachází-li se turista v zahraničí, kde místní úřady vyhlásí karanténu, po dobu nuceně prodlouženého pobytu mu zdarma cestovní pojištění prodloužíme,“ vysvětluje produktová manažerka Allianz pojišťovny Libuše Krčmářová.
Zároveň ale pojišťovna upozorňuje na to, že obava z nakažení koronavirovou infekcí není pojistnou událostí pro pojištění stornovacích poplatků. „Před výběrem dovolené je zapotřebí se zaměřit na to, kam cestuji a sledovat situaci v zemi na stránkách Ministerstva zahraničních věcí. Ostatní parametry cestovního pojištění se pak vybírají podle toho kam dotyčný jede a co bude na cestě podnikat – jestli se například chystá chodit po horách, potápět či provozovat jiný sport,“ doplňuje Krčmářová.
Allianz pojišťovna však myslí i na ty, kteří tento rok volí tuzemskou dovolenou. Pro klienty cestující po České republice, ale i v příhraničí do 50 kilometrů za hranicemi ČR a na Slovensko, připravila nový produkt MojeČeskoSlovensko. Ten obsahuje řadu asistenčních služeb, jako cyklo asistenci, home asistenci, lékaře na telefonu, či pomoc s vozidlem na cestách pro případ nehody i poruchy, pojištění odpovědnosti i za půjčené sportovní potřeby, pojištění zavazadel i ve stanu nebo v autě, ale i za léčebné výlohy či výlohy záchranné pátrací služby.