Všechny modely automobilů procházejí řadou bezpečnostních testů. Nejinak je tomu i u elektromobilů. Hodnocení bezpečnosti obvykle ukazuje, že elektromobily jsou přinejmenším stejně bezpečné jako jejich protějšky se spalovacími motory – ať už jde o stejné modely vybavené benzinovými nebo naftovými motory, nebo o jiné modely stejného výrobce, srovnatelné z hlediska velikosti a hmotnosti. Když se podíváme na konkrétní hodnocení bezpečnosti, uvidíme mnoho elektromobilů na nejvyšších příčkách hodnocení.
Mějte na paměti, že při konstrukci elektromobilu musí výrobci zohlednit všechna bezpečnostní hlediska, která by zohlednili při konstrukci tradičního automobilu. A s tím mají bohaté zkušenosti. Brzdy, světlomety, bezpečnostní pásy, airbagy, aktivní bezpečnostní systémy, jako je kontrola stability, protiblokovací systém brzd, autonomní nouzové brzdění, výstraha před přiblížením, výstraha při vybočení z jízdního pruhu – všechny tyto systémy jsou tu s námi už léta. Dá se očekávat, že jejich propracovanější a lépe vyladěné verze se nakonec objeví v elektromobilech. A všechny tyto systémy v kombinaci s výbavou vozu – bezpečnostními pásy, světly, výstražnými systémy a podobně – tvoří hodnocení bezpečnosti konkrétního vozidla.
A jak již bylo zmíněno výše – skutečnost, že se řada elektromobilů umisťuje na předních příčkách žebříčků bezpečnosti, jen dokazuje, že byste se při jízdě elektromobilem měli cítit přinejmenším stejně bezpečně jako v běžném autě. Když se podíváme na některé výsledky testů a hodnocení bezpečnosti elektromobilů od Euro NCAP – evropského programu, který testuje všechny nové automobily při nárazu, můžeme jasně vidět, že většina nových elektromobilů získává nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček – to znamená, že v případě nárazu tyto vozy chrání řidiče a cestující velmi dobře. Známka pěti hvězdiček také znamená, že v případě nárazu vozu do chodce je i tento chodec chráněn některým ze systémů aktivní či pasivní bezpečnosti vozu.