Pořízení zcela nového akumulátoru od výrobce vozu ale není jedinou možností. Pokud hledáte nový náhradní akumulátor, je třeba se podívat, zda nejsou k dispozici výrobky určené pro trh s náhradními díly. Nemusí být značkové, ale je pravděpodobné, že uvnitř budou vypadat stejně jako originální baterie. Nalezení výrobce náhradních dílů může zásadně snížit náklady na výměnu baterie v elektromobilu.
Ale i tak to může být drahé. Lze jít ještě níže? Je možné náklady na výměnu baterie v elektromobilu ještě více minimalizovat?
Stručně řečeno ano. Ještě jednou cestou, jak ušetřit nějaké peníze při výměně baterie elektromobilu, je nepořizovat si vůbec novou, ale najít si použitou v dobrém stavu. S přibývajícím počtem elektromobilů na našich silnicích je statisticky nevyhnutelné, že se více těchto vozů stane účastníkem nehody. Někdy se kvůli těmto nehodám oprava vozu prodraží. Někdy jsou na místě odepsána. Někdy majitel usoudí, že je vhodné pořídit si nový vůz a starý prodat na náhradní díly, nebo ho prostě nechat odtáhnout na vrakoviště. A tady přichází na řadu lovec baterií.
Nalezení vozu, který měl nehodu, ale baterie v něm zůstala nepoškozená, znamená, že baterii můžete využít a náklady na výměnu baterie ve vašem elektromobilu budou minimální. A co víc – majitel havarovaného vozu může z vraku ještě získat nějaké peníze. Výhra pro všechny!
Co takhle jít ještě níž? Je možné snížit náklady na výměnu baterie v elektromobilu pod cenu záchrany akumulátoru z havarovaného vozu?
Existuje ještě jeden způsob, jak tyto náklady snížit na minimum. Možná to bude vyžadovat více práce a úsilí při hledání specialisty, který se tohoto úkolu ujme, ale ziskem může být stlačení nákladů na výměnu baterie v elektromobilu na absolutní minimum. Baterie elektromobilu by se ve skutečnosti měla nazývat akumulátor. Skládá se z mnoha jednotlivých článků zapojených sériově a paralelně, aby bylo zajištěno odpovídající výstupní napětí, výstupní proud a nabíjecí kapacita. Někdy může být problém s akumulátorem, který neudrží napětí nebo dodává příliš málo voltů nebo ampérů, kvůli jednomu nebo několika špatným článkům v celém akumulátoru.
S dostatkem času, zkušeností a správným vybavením může odborník tyto špatné články identifikovat a vyměnit je za nové za zlomek ceny výměny celé baterie. Když už je u toho, je vhodné zkontrolovat také spoje mezi jednotlivými články. Znečištění, oxidace nebo mechanická porucha mohou mít za následek špatné propojení, neschopnost správně vést elektrický proud a také to, že palubní počítač elektromobilu vnímá celou baterii jako vadnou.